S ohľadom na množiace sa prípady neprevzatých zásielok na dobierku sme pre vás pripravili krátky dokument s vysvetlením rozdielu postupu v prípade riadneho odstúpenia od kúpnej zmluvy a neprevzatia zásielky na dobierku, kedy dochádza k porušeniu kúpnej zmluvy. Zároveň by sme radi spresnili postup, ktorý môže z našej strany nasledovať, aj keď veríme, že konanie všetkých bude vždy férové.

V prípade, že zákazník neprevezme zásielku na dobierku, nejde o odstúpenie od kúpnej zmluvy, ale o porušenie kúpnej zmluvy § 2118 zákona č. 89/2012 Sb. zo strany zákazníka. Od kúpnej zmluvy je možné odstúpiť podľa platných ustanovení po splnení zmluvných povinností oboch strán, teda zo strany predajcu doručením tovaru a zo strany zákazníka jeho prevzatím a uhradením.

Vzájomný rešpekt je pre nás základom

Našim zákazníkom sme úspešne odoslali už desiatky tisíc zásielok za 8 rokov a máme z toho skutočne obrovskú radosť. Drvivá väčšina z nás všetkých si váži vzájomnú prácu a vynaložené úsilie ľudí okolo, žiaľ, nájdu sa aj takí, ktorí majú tieto hodnoty nastavené inak a ich počet v poslednej dobe narastá, čo nastavuje znevýhodnené podmienky pre všetkých. „Odoslať objednávku“ znie ako veľmi jednoduchá úloha, ale skrýva sa za ňou množstvo ľudskej práce, úsilia a tiež nákladov, ktoré sú s tým priamo spojené. 


Kým k vám zásielka dorazí, stane sa toho naozaj veľa

Dovoľte nám nižšie v niekoľkých bodoch predstaviť proces odoslania vášho tovaru.

  1. Po prijatí vašej objednávky vám ju ihneď potvrdíme e-mailom a SMS správou a odovzdávame ju na vyskladnenie.
  2. Ak sa tovar nenachádza v našom sklade, objednáva sa u dodávateľov – o tejto skutočnosti odosielame e-mailovú notifikáciu.
  3. Hneď ako tovar dorazí do nášho skladu, je skontrolovaný, aby sme sa vyhli prípadnej chybe, a riadne zaevidovaný na expedičný sklad.
  4. Následne začína proces expedície, keď pracovník expedície váš tovar prevezme zo skladu, pripraví škatuľu, objedná dopravu, všetko starostlivo zabalí, vytlačí štítky a dodacie listy.
  5. Následne sú všetky zásielky odovzdané kuriérskym službám.
  6. Posledné, čo od nás odchádza, je potvrdenie e-mailom a SMS o odoslaní objednávky.
  7. Následne odosiela notifikácie o doručení a prevzatí zásielky tiež príslušný kuriér.

Z vyššie uvedených bodov je zrejmé, že kým je odoslaná vaša zásielka, je s tým spojené úsilie viacerých ľudí a tiež náklady v podobe obalových materiálov, poplatkov za IT služby, systémy a hlavne čas. S tým samozrejme počítame v cene nákladov na dopravu a prípadnej platby. Tieto náklady čiastočne dotujeme, nakoľko reálne ceny týchto služieb prevyšujú ceny, ktoré požadujeme od našich zákazníkov.

Ako môžeme situáciu riešiť spoločne?

Vieme, že sa môžu stať aj veci, ktoré nikto neovplyvní. Sme ľudia a radi prihliadneme na objektívne okolnosti. Medzi tieto okolnosti však nepatrí to, že si zákazník v priebehu doručovania nákup rozmyslel, nakúpil na viacerých e-shopoch a čakal, odkiaľ zásielka dorazí rýchlejšie, ignoroval všetky notifikácie z našej strany a od dopravcu o nutnosti zásielku vyzdvihnúť.

  1. Najskôr vás kontaktujeme a zdvorilo vás požiadame o kompenzáciu nákladov: Budeme vás kontaktovať e-mailom s platobnými údajmi na úhradu za účelom kompenzácie vynaložených nákladov spojených s doručením a zabalením tovaru. Po úhrade samozrejme vystavíme faktúru a budeme považovať situáciu za vyriešenú.
  2. Došlo k nedorozumeniu a o objednávku máte naďalej záujem: V takom prípade nás, prosím, kontaktujte. Pošleme vám údaje k platbe vopred a objednávku vám veľmi radi znovu odošleme. Cena objednávky však bude navýšená o primeranú kompenzáciu za predchádzajúcu neprevzatú zásielku.
  3. O objednávku skutočne nemáte záujem: Hoci nás tento stav naozaj mrzí, musíme sa ním zaoberať. Táto situácia je však o niečo komplikovanejšia. Ako píšeme vyššie – neprevzatím zásielky nedošlo k zrušeniu objednávky ani k vášmu odstúpeniu od kúpnej zmluvy. Jediné, čo sa v tej chvíli stalo, je, že podľa § 2118 ods. 1 zákona č. 89/2012 Sb. Občiansky zákonník (nový) došlo k porušeniu kúpnej zmluvy zo strany zákazníka. Odoslaním objednávky a jej následným prijatím a potvrdením naším e-shopom vznikla platná kúpna zmluva v plnom rozsahu účinná podľa našich obchodných podmienok, ktoré ste odsúhlasili prostredníctvom odoslania objednávky, a podľa aktuálne platných zákonov Českej republiky. Pokiaľ teda nedošlo k preukázateľnému zrušeniu objednávky pred jej odoslaním, prípadne k nastaveniu iných parametrov objednávky (žiadosť o zmenu či stornovanie objednávky) – a to ani do doby expedície naším obchodom, ani následne do doby najneskoršieho vyzdvihnutia na vami zvolenom výdajnom mieste, máme podľa zákona právo na kompenzáciu vynaloženého poštovného a balného od kupujúceho, t. j. od vás. Táto kompenzácia je právne vymáhateľná, pretože došlo k porušeniu kúpnej zmluvy. Preto vás požiadame, aby ste kompenzáciu uhradili podľa poskytnutých platobných údajov v čo najkratšom čase – vyhnete sa tak komplikáciám.


Nezaplatenie kompenzácie – ako budeme postupovať

Ak sa nedokážeme dohodnúť na úhrade kompenzácie alebo nebude tovar odoslaný znovu, môže z našej strany nastať nasledujúce:

  1. Postúpenie pohľadávky našej agentúre špecializujúcej sa na vymáhanie pohľadávok od dlžníkov
  2. Vymáhanie súdnou cestou

Aj keď veríme, že nebude nutné riešiť situáciu zdĺhavým vymáhaním, sme pripravení naše právo brániť, nakoľko kumulácia obdobných problémov má negatívny finančný dopad na zodpovedných a poctivých zákazníkov. V prípade ďalších otázok sa nám neváhajte ozvať na info@theywear.sk, radi zodpovieme vaše otázky či pripomienky.